EASO Country of Origin Information Report. Key socio-economic indicators

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The report aims to provide information on key socio-economic indicators in Nigeria. Such information is relevant for international protection status determination (PSD; refugee status and subsidiary protection).

The report is divided into two main sections, after a first brief and general introduction to Nigeria in Chapter 1.

Chapter 2 provides information on the key socio-economic indicators:

• Demographics

• Economic growth

• Employment

• Poverty

• Food security

• Housing and living conditions

• Education

• Health care

• Social networks and support mechanisms

A main emphasis, where information is available, is on the situation in Abuja and Lagos and on the socio-economic situation of women, Internally Displaced Persons (IDPs) and returnees.

The third chapter provides information on mobility and internal travel possibilities.

This report was drafted by EASO.

The following national asylum and migration department reviewed this report:

Sweden, Migrationsverket (Swedish Migration Agency), Lifos - Centre for Country of Origin Information and Analysis;

The following external organisation reviewed this report:

Austrian Centre for Country of Origin and Asylum Research and Documentation (ACCORD)

The drafting of this report (including review) was finalised on 4 October 2018. Any event taking place after this date is not included in this report.

This report was written according to the EASO COI Report Methodology.

Politique de traitement

La politique définie par le commissaire général se fonde sur une analyse approfondie d’informations récentes et détaillées sur la situation générale dans le pays. Ces informations ont été recueillies de manière professionnelle auprès de diverses sources objectives, dont le Bureau européen d’appui en matière d’asile, le Haut-Commissariat aux réfugiés des Nations unies, des organisations internationales de défense des droits de l’homme, des organisations non gouvernementales, ainsi que la littérature spécialisée et les médias. Pour définir sa politique, le commissaire général ne se fonde donc pas exclusivement sur les COI Focus publiés sur le site du CGRA, qui ne traitent que de certains aspects particuliers de la situation du pays. Le fait qu’un COI Focus date d’un certain temps déjà ne signifie donc pas que la politique menée par le commissaire général ne soit plus d’actualité.

 

Pour examiner une demande d’asile, le commissaire général tient non seulement compte de la situation objective dans le pays d’origine à la date de la décision mais également de la situation individuelle et des circonstances personnelles du demandeur. Chaque demande d’asile est examinée au cas par cas. Le demandeur d’asile doit montrer de manière suffisamment concrète qu’il éprouve une crainte fondée de persécution ou court un risque réel d’atteintes graves. Il ne peut donc se contenter de renvoyer à la situation générale dans son pays mais doit également présenter des faits concrets et crédibles le concernant personnellement.

Pour ce pays, il n’y a pas une note de politique de traitement disponible sur le site web.

Land: 
Nigéria